A társadalmonkívüliség extrém figurája, a vadőr Lady Chatterley szeretője lesz, megkísérti Agota Kristof A lift kulcsa című novellájának hősnőjét is, Krasznahorkai László Herman-ja azonban sokkal deviánsabb személyiségével rettent el.
Pallag Márton példás deklamációval, mondatról mondatra gondosan kidolgozott értelmezéssel vezeti fel a veretes textust, lépésről lépésre tárja fel egyre életidegenebb alakjának torz lelkületét. Widder Kristóf a csapdába szánt vadakat az avarban hengergő táncosok pregnáns gesztusaival jeleníti meg. Hegymegi Máté, Nagy Norbert és Horkay Barnabás, a pantomimikus eszközöket színészi szuggesztióval hatványozza, később a rendőr, az orvos, a gátőr szerepében tovább sűríti a szituáció drámaiságát. Mintaszerű a jelenet szerkezeti felépítése, a visszafogott tempó által fokozott feszültség. Úgy ragad el, úgy ejt csapdájába a történés, ahogy az emberi préda nyakát bénítja meg a hattyúnyakú csapdavas. A bátor témaválasztást a kimunkált koncepció érett rendezői hozzáállással hitelesíti. Lassan forgó korongon állva monologizál a házi őrizetben tartott feleség. Kádár Lilla szavait himnikus zene kíséri a távolból, később két férfihang szólamai fölött, megejtő tisztasággal el is énekli a szárnyaló dallamot. Czakó Máté féltékeny férje először csak a liftkulcsát veszi el, aztán, serény orvosi közreműködéssel, lába után hallásától, látásától is megfosztja. A morbid szörnyűség, a stilizált forma révén, emelkedettebb értelmezést nyer, letaglózó hatása azonban így is érvényesül.
Feloldásként a nagyszerű együttes zenekarrá alakul, éteri hangon, behízelgő angolsággal, könnyed frazírozással, ennyei hosszúságú percekig énekel. Elhallgatnánk napestig, de ettől a varázslatos produkció emléke talán még erősebben megmaradna bennünk.