Microsoft Office 365 Hallgatói Neptun Oktatói Neptun

Terrorizmus (kritika)

Már a játéktér geometriája megkapó, málló zománcú, meghatóan régi, keskeny ablakkeretek függnek változatos elrendezésben, üzen a hajdani Arbat. A másik irányban tágas plexi-síkok rejtik a korszerű szobabelsőt, vagy éppen a katonai zuhanyozó mácsós gőzeit.


 

A Presznyakov fivérek hatlépcsős pszichorakétája igazi bombariadóval indít, ám ennél sokkal félelmetesebbek a párkapcsolati, a munkahelyi és a kaszárnya-terror képei. Rettegtünk a brutalitás sokkoló jeleneteitől, de a félelmetes ökonómiájú írópár és  Gothár Péter  visszafogottságában hatásos rendezése sokkal hosszabb távú, mélyebb sebeket ütött.
A repülőjáratát reklamáló, talpig csinovnyik  Ágoston Péter  nem is sejti,  milyen szado-ma-zó szcéna várja otthonában, a neje kéjvágyó csillárként himbálózik,  míg a szerető unottan lakmározik,  végtelenségig nyújtva  a kiszolgáltatottság perceit. Szabó Irén  a mámor, a kín, a kétségbeesés sikolyainak teljes arzenálját képes velőkig ható intenzitással megszólaltani, orgiasztikus vijjogástól, követelőző üvöltésen át a megadás elhaló nyüszítéséig. Szélsőséges kitörései a hivatali jelenetben folytatódnak, ő fedezi fel a menyétléptű léptű főnöki terror áldozatát, extrém színpadi jelenléte vulkánikus epicentruma a nagyszerű produkciónak.

A hivatali nagyjelenet közegét a munkába szürkült  orosz asszonyok adják,  Kosik Anita  kinyúlt kardigánba fáradt, dongalábú bánattömeg, Kulcsár Viktória  vénlányságba aszott, de igazáért  kiadós verekedésbe is bonyolódó komolyság, Hekler Melinda,  a játszótéren lézerpuskás unokáját hintáztatja, de a harcos szókimondásba is belekóstol.
Tetőzésként,  pedigrés ölebjét simogatva libeg be  Nagy Dániel Viktor  ostobaságig kifinomult, elátkozott pszichiátere, groteszkbe fordítva a morbid tragikumot.  Hihetetlen, hogy ő az az áradó muzikalitású katonafiú énekes,  akinek lágy orosz deklamációjú dalai kötik át a képváltásokat, jeszenyini tisztaságú líraisággal ellenpontozva a rettenet perceit.

A Vörös Hadseregben  napi esemény  az újonchalál, a bezárt lelkek agressziója  a leggyengébbeket éri.  Wunderlich József  az eratomán szadista után itt a megalázott, megnyomorított áldozat képét rajzolja meg, a többiek kiélhetik gyilkos hajlamaikat.
A röpülőtér kinyit, a kör bezárul, végre gépre szállhatunk. Hárman vesződnek a bekötő hevederekkel: a háromszorosan is reinkarnálódott  Ágoston Péter,  az arisztokratikus flegmáját, akasztófahumorát soha nem vesztő  Dénes Viktor és a zuhany-Apollóból ijedtté kisebbedett  Mikola Gergő.  Hármasságuk csúcsra járatott pantomim-remeklés,  gesztusmimikából fakadó humorfergeteg. Szorongásukat a márványszépségű  Kosik Anita Zsuzsanna  stewardes-sze enyhíti, a mi félelmeinket azonban inkább megerősítette a lenyűgöző előadás.

Gothár Péter  mesteri vezényletével, a jövőre végzős zenés színművész Novák-osztály, immár másodzsor bizonyítja prózában is kivételes rátermettségét.

 

Forrás