A Budapest Bábszínház a Kulturális és Innovációs Minisztériummal és Budapest Főváros Önkormányzatával közös fenntartásban működik, a kinevezést a kulturális tárca jelentette be. Ellinger Edina bábművész, rendező 2020-ben vette át a színház vezetését Meczner Jánostól.
Ellinger Edina a Kolibri Színház bábszínészképző stúdiójában tanult, ezt követően vették fel a Színház- és Filmművészeti Egyetem színész szakának bábszínész tagozatára, ahol 2004-ben végzett Meczner János növendékeként.
Szakmai gyakorlatát is a Budapest Bábszínházban töltötte, diplomájának megszerzése óta a társulat tagja, három évig volt igazgatóhelyettese a teátrumnak. Tizenhat éve tanít a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, jelenleg adjunktus és a bábszínész specializáció felelőse. 2018-ban DLA fokozatot szerzett az intézmény doktori iskolájában.

Fotó: Éltető Anna
A közlemény idézte Ellinger Edina korábbi nyilatkozatát, amelyben arról beszélt, hogy úgy érzi, mostanra kezd beérni a munkájuk gyümölcse.
„Rengeteg energiát beleteszünk a repertoárunk kialakításába, abba, hogyan épüljön fel ifjúsági és felnőtt vonala színházunknak. Egyik célunk az volt, hogy a Budapest Bábszínházat gyermekelőadásaink mellett felrajzoljuk egy másfajta kulturális térképre, a felnőtteknek játszó művészszínházakéra is. Azt érzem, hogy ez sikerült. Összességében elégedett vagyok, ugyanakkor tudom, hova lehet még eljutni. Továbbra is arra törekszem, hogy mindenkiben tudatosítsuk: a bábszínháznak nincsenek határai, ez egy mindenkihez érvényesen szóló műfaj” – fogalmazott az igazgató.
Babiczky László életútja szorosan összefonódik a magyar televíziózás történetével: a kezdeti asszisztensi munkától a Pécsi Körzeti Stúdió vezető rendezői feladatain át a Magyar Televízió archívumának megmentéséig. 1974-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Főiskolán, tavaly vette át az ötvenéves diplomáját, valamint 2025. nyarán jelent meg A televízió volt az életünk című kötete, ennek kapcsán beszélgettünk vele.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem Doktori Iskolája 2025-ben kutatást indított, hogy az intézményben készülő (vizsga)előadásokkal kapcsolatos nézői véleményeket, reflexiókat vizsgálják
Szilágyi Bálint, a Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves színházrendező osztályának vezetője, nemrég rendkívül inspiráló színházi projektet vezetett az isztambuli Mimar Sinan Egyetemen, amelynek középpontjában Pilinszky János művei álltak.
„Csak egyszer legyek végre sztár!” – énekelte a díjátadó gálán Fogl Noémi, a X. Danubia Talents Nemzetközi Zenei Verseny operett–musical kategóriájának abszolút első helyezettje. A miénk már biztosan az és kívánjuk, hogy azon álma, hogy egyszer primadonnaként álljon a színpadon, teljesüljön. Kiss-B. Attila és Homonnay Zsolt végzős osztályának hallgatójával a verseny után jövőbeli terveiről is beszélgettünk.
Szabó K. Istvánt, a Jászai Mari-díjas romániai magyar rendezőt, az SZFE prózai színházrendező szak osztályvezető tanárát nemrég Ion Caramitru Nagydíjjal tüntette ki az Academia Balkanica Europeana Észak-Macedóniában. A friss elismerésről és annak jelentőségéről beszélgettünk vele.
2025. december 1-jén, 55 évesen daganatos megbetegedésben hunyt el Kálloy Molnár Péter színész, énekes, zenész, rendező, drámaíró.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem december 2-án Innovációs Napot rendezett a Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézetben, ahol a színház, a film, a kultúratudomány, valamint az infokommunikáció és az IT-szektor szakértői közösen keresték a választ arra, miként állítható a technológia a művészi alkotás szolgálatába, és hogyan egészíthetik ki a mesterséges intelligencia forradalmi lehetőségei az emberi kreativitást.
Közel négyszázan látogattak el a Színház- és Filmművészeti Egyetem 2025. november 29-én megrendezett nyílt napjára, amelyet idén rendhagyó módon több kampuszon tartottunk és igazán gazdag programot kínálva mutattuk be a színművészeti, drámaelméleti és mozgóképes BA és MA képzéseket.

