Az Egyetem 2024. november 29-én megtartotta Tudományos Diákköri Konferenciáját. A konferencián a délelőtti filmművészeti és a délutáni színházművészeti szekcióban 11-11 pályázati munkát mutattak be a résztvevők.
Az alkotásokat és művészetelméleti kutatásokat elméleti-történeti kontextusba helyező egyéni és csoportos prezentációk alkalmat adtak a hallgatók kötelező iskolai feladatokon túl végzett diákköri tevékenységének megismerésére, valamint a hallgatók és az oktatók közötti párbeszéd és közös gondolkodás megerősítésére. A programban felvonultatott vetítésekkel, performanszokkal, dráma- és forgatókönyvrészletek bemutatásával kísért előadások és beszámolók értékelését a zsűrorok elvégezték, és döntöttek, kik képviseljék Egyetemünket a 37. Országos Tudományos Diákköri Konferencián, 2025. április 23–25. között Egerben.
Gratulálunk minden továbbjutott pályázónknak és témavezetőiknek!
A zsűri tagjai voltak:
Dr. Vecsernyés János egyetemi docens
Dr. habil. Stőhr Lóránt egyetemi docens
Dr. Kovács Ágnes egyetemi adjunktus
Dr. Herczeg Tamás intézetvezető, egyetemi docens
Keszei Borbála egyetemi adjunktus
Dr. Timár András egyetemi adjunktus
Lukácsy György egyetemi mesteroktató
A 37. OTDK-ra továbbjuttatott hallgatóink a következők:
Szeredás Kristóf, Szücs Bernadett, Szikora Emese (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Az a jó, ha fáj (Rövidfilm)
Témavezető: Zilahy Tamás egyetemi mesteroktató (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Csizmadia Máté Noel (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Nézői befogadás változása a TikTok korában – A gyorsuló idő (Művészetelméleti pályamunka)
Témavezető: Dr. habil. Stőhr Lóránt egyetemi docens (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Varga Virág Anna (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Péntek esti irgalom (Rövidfilm)
Témavezető: Dr. Nényei Borbála, egyetemi adjunktus (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Balla Dávid (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Töredékek Eszter életéből (Rövidfilm)
Témavezető: Prof. Dr. Almási Tamás egyetemi tanár (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Demeter Hunor (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Mennyország (Filmforgatókönyv)
Témavezető: Nagy Anikó Mária óraadó oktató (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Makaró Szilárd (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Vak asszony visszanéz (Filmforgatókönyv)
Témavezető: Dr. Nényei Borbála, egyetemi adjunktus (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Szigeti Dominika (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Találkozás (Filmforgatókönyv)
Témavezető: Dr. Nényei Borbála, egyetemi adjunktus (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Pozsgai Donát (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Apró találkozások (Filmforgatókönyv)
Témavezető: Dr. Nényei Borbála, egyetemi adjunktus (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Fehér Anna Erzsébet (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet), Fonyó Ábel (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Csótányok rokiznak az ember szájában (Filmforgatókönyv)
Témavezető: Gleason-Nagy Natália egyetemi tanársegéd (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Hegyi Damján Domokos (Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézet)
Vágyak (Filmforgatókönyv)
Témavezető: Dr. habil. Stőhr Lóránt egyetemi docens (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Nagy Alma Virág (Sinkovits Imre Színházművészeti Intézet)
Álom esett a szememre… (Zenei előadás)
Témavezetők: Tassonyi Zsolt óraadó oktató (Sinkovits Imre Színházművészeti Intézet), Homonnay Zsolt egyetemi adjunktus (Sinkovits Imre Színházművészeti Intézet)
Boda Ábel (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Gyászjelentés (Színpadi előadás)
Témavezető: Kiss József egyetemi adjunktus (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Fejes Szabolcs (Sinkovits Imre Színházművészeti Intézet)
Bánk bán bábopera (Színpadi előadás)
Témavezető: Dr. Bodolay Géza egyetemi docens (Sinkovits Imre Színházművészeti Intézet)
Sebők Liliána Hajnalka (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Életünk hazugságai a színpadon – Ibsennél és napjainkban (Művészetelméleti pályamunka)
Témavezető: Dr. Lázár Balázs, egyetemi adjunktus (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Czene-Polgár Donát (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
A Noszty fiú esete Tóth Marival (drámaszöveg/adaptáció)
Témavezető: Dr. habil. Győrei Zsolt egyetemi docens (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Korda Bonifác (Sinkovits Imre Színházművészeti Intézet)
Tiszazug (Drámaszöveg/adaptáció)
Témavezető: Dr. Timár András egyetemi adjunktus (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Kovács Zsófia (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Bezárva (Drámaszöveg/adaptáció)
Témavezető: Dr. Smid Róbert, egyetemi adjunktus (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Szalánczi Ágota Adria (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Szövegváltozat Georg Büchner Woyzeck-jére (Drámaszöveg/adaptáció)
Témavezető: Dr. habil. Kiss Csaba egyetemi docens (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Orosz-Bogdán Noémi (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Tizenhét hattyúk (Drámaszöveg/adaptáció)
Témavezető: Dr. Timár András egyetemi adjunktus (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Varga-Amár Rudolf (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
Ölelésben elaludni (Drámaszöveg/adaptáció)
Témavezető: Dr. habil. Győrei Zsolt egyetemi docens (Németh Antal Drámaelméleti Intézet)
A Cannes-i Filmfesztivál a világ legismertebb és legnagyobb presztízsértékkel bíró fesztiválja, melyet minden év májusának második felében tartanak Cannes-ban. A fődíjért, az Arany Pálmáért versenyző filmek vetítésének legfőbb helyszíne a Croisette körúton fekvő Fesztivál- és Kongresszusi Palota. Idén az SZFE 25 diákja utazott ki a programra; közülük két televíziós műsorkészítő szakos hallgatónkkal, az elsőéves Hegedüs Katával és a másodéves Simon Eszterrel beszélgettünk az élményeikről.
A francia színházi rendező, költő, festő és drámaíró, Valère Novarina látogatott el május 5-én a Színház- és Filmművészeti Egyetem Doktori Iskolájába az intézmény felkérésére. A neves kortárs képzőművész ezúttal a színház és festészet viszonyáról tartott előadást a jelenlévő érdeklődőknek.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem Egyetemi Doktori és Habilitációs Tanácsa nevében tisztelettel meghívjuk Liszka Tamás DLA disszertációjának nyilvános védésére.
Franco Nero érkezett Magyarországra az SZFE osztályvezető oktatója, Oberfrank Pál által vezetett Veszprémi Petőfi Színház meghívására. Az olasz világsztár élete során eddig 250 filmben vállalt szerepet, melyeknek műfaji sokszínűsége elképesztő: az alkotások között ugyanúgy vannak művészfilmek, mint politikai krimik, spagetti-westernek és történelmi tablók. Az életmű ez utóbbi kategóriába sorolható darabjai közül ráadásul a legjelentősebbek közé tartozik a magyar Julianus barát, a Honfoglalás és a Sacra Corona is. Franco Nero volt már magyar, lengyel és orosz; több mint harminc eltérő nemzet hőseit keltette életre a filmvásznon.
Ács Vanessza, az SZFE harmadéves televíziós műsorszerkesztő hallgatója a Pannónia Ösztöndíjprogram keretén belül két hónapot töltött egy különleges szigeten, ahol mind szakmailag, mind emberileg sokat fejlődött.
Az Országos Színházi Találkozó, amely a magyar színházi élet egyik legfontosabb ünnepe, idén is sokszínű és izgalmas előadásokkal várja a közönséget. A találkozón a Színház- és Filmművészeti Egyetem is képviselteti magát. Június 12-én a Spoon River-i holtak, június 16-án pedig a Parasztopera látható majd az OSZT Off programjában.
„Egyszerűen nem vesszük észre, hogy a múlt mennyire körbelengi ezt az országot és nem tudjuk elengedni, nem tudunk továbblépni. Fel kell ismernünk, hogy vannak olyan dolgok, amikről beszélnünk kell” – ötödéves fizikai színházrendező hallgatónk, Regős Simon nem félt családja legintimebb történeteit színre vinni, egyfajta korlenyomatot is adva a második világháború utáni évtizedekről. A Hisztéria üzenőfüzete-t még júniusban is elcsíphetjük a Bethlen Téri Színházban.
Domokos Éva Lili, a Színház- és Filmművészeti Egyetem negyedéves színművészhallgatója egy különleges lehetőséggel indította pályáját: szerepet kapott a nagy sikerű Pokoli rokonok című sorozatban. Az egyetemi kurzustól a castingon át a forgatás élményeiig, majd a színházi és filmes felkérésekig tartó út nemcsak szakmai áttörést hozott számára, hanem önismereti fordulóponttá is vált.