„A siker ne sodorjon el, hanem irányt mutasson” – Domokos Éva Lili útja a Pokoli rokonokig

május 19., hétfő 13:48
Share

Domokos Éva Lili, a Színház- és Filmművészeti Egyetem negyedéves színművészhallgatója egy különleges lehetőséggel indította pályáját: szerepet kapott a nagy sikerű Pokoli rokonok című sorozatban. Az egyetemi kurzustól a castingon át a forgatás élményeiig, majd a színházi és filmes felkérésekig tartó út nemcsak szakmai áttörést hozott számára, hanem önismereti fordulóponttá is vált.

Negyedéves színművészhallgatóként különleges lehetőséghez jutottál: szerepet kaptál a Pokoli rokonok című sorozatban. Hogyan kerültél be a castingra?
A harmadik évfolyamon volt szerencsénk részt venni egy rendhagyó kurzuson, amelyet Osváth Gábor vezetett. Felismerve, hogy a pályakezdő színészek számára milyen nehéz manapság elindulni – hiszen telített a szakma és kevés a lehetőség – arra törekedett, hogy valódi kapcsolatokat, gyakorlati tapasztalatokat hozzon el számunkra. Ennek részeként meghívta azokat a casting directorokat és filmrendezőket, akik aktívan keresnek fiatal tehetségeket különböző produkciókhoz. Így találkoztunk Bartsch Katával is, aki maga is színésznő, valamint casting directorként is dolgozik. Megnézte az egyik ilyen óránkat, néhány héttel később pedig többünket is megkeresett az osztályból: elmondta, hogy készül egy új sorozat, a Pokoli rokonok, és szeretné, ha castingra mennénk.

Milyen élmény volt a színházi közegből egy csapásra egy teljesen új, filmes területen kipróbálni magad?

Érdekes módon, amikor először hívtak castingra, nem arra a szerepre jelentkeztem, amit végül rám osztottak – akkor még azt a karaktert próbáltam, akit később Sóvári Fehér Anna formált meg a sorozatban. Már az első fordulókban is érezhető volt a produkció részéről egyfajta nyitottság és őszinte kíváncsiság. A casting légköre kifejezetten barátságos és biztató volt. Később Hámori Barbara – a sorozat producere – és a rendező megemlítették, hogy szeretnének egy másik szerepben is kipróbálni. Azt mondták, már egyetlen mondatból „átszűrődött a humorom,” és ez alapján gondolták, hogy az a karakter talán még közelebb áll hozzám. Ott helyben kezdtem improvizálni az új szereppel, és már akkor, a casting pillanatában is éreztem, hogy valahogy ez a figura „hazatalál” bennem. A közeg, amibe belecsöppentem, noha új és filmes volt, mégis befogadó, figyelmes és szakmailag igényes – jó élmény volt belépni ebbe a világba.

Milyen hatással volt az életedre, hogy bekerültél a Pokoli rokonok című sorozatba?
Úgy érzem, nem túlzás azt mondani, hogy az, hogy részese lehettem ennek a sorozatnak, valódi fordulópontot jelentett a pályám alakulásában. A jelenlegi szakmai lehetőségeim döntő többsége ennek a munkának köszönhető. Emellett szeptembertől a József Attila Színházban kaptam gyakorlati lehetőséget, ami óriási szakmai lépés számomra – és ezt is ennek az együttműködésnek tulajdoníthatom, illetve Varga Évának, aki öt éve a Pesti Magyar Színiakadémián az osztályfőnököm volt.

A szinkronmunka is innen indult: a sorozat nyomán kerestek meg, és ezáltal kerültem kapcsolatba más produkciókkal is. További castingokra is meghívást kaptam, köztük két filmes projektbe, éppen azért, mert a sorozat révén felfigyeltek rám. Meglepő volt számomra, hogy milyen széles körű figyelmet kapott a Pokoli rokonok: jóval többen követik, mint azt elsőre gondoltam volna. Ez a szakmai jelenlét, láthatóság és kapcsolati háló, amit a sorozat hozott az életembe, felbecsülhetetlen.

Mi jelentette számodra a legnagyobb kihívást a forgatások során, és mi az, amiben úgy érezted, hogy ezen a területen még sok tanulnivalód van?
Őszintén szólva tudom, milyen kivételes helyzetben vagyok, mert bár minden forgatáson adódhatnak nehézségek – elakadások, félreértések, vagy akár emberi súrlódások – én valahogy ettől mindvégig megóvva éreztem magam. Minden rendezővel, akivel együtt dolgozhattam, inspiráló és bizalomteljes munkakapcsolat alakult ki. Ez az a fajta közeg, amely nemcsak szakmailag emel, hanem emberileg is megtart. Ami talán a legnagyobb kihívást jelenti – és ezzel kapcsolatban érzem is, hogy még hosszú utat kell bejárnom –, az maga a siker. Megtanulni méltósággal kezelni a figyelmet, nem elveszni benne, hanem építő módon viszonyulni hozzá – ez egy olyan belső munka, ami legalább olyan fontos, mint a mesterség technikai oldala. Az elismerés egyszerre adomány és felelősség: most tanulom, hogyan lehet úgy jelen lenni, hogy a siker ne sodorjon el, hanem irányt mutasson.

Arra gondolsz, hogy a sorozatműfaj képes egyik napról a másikra ismertté tenni valakit?
Pontosan. Sok évig dolgoztam vendéglátásban az egyetemi évek legelejétől fogva, ez töltötte ki azokat az időszakokat, amikor épp nem volt színházi vagy egyetemi feladatom. A Pokoli rokonok sugárzása után ez a helyzet természetesen nem változott meg. A legváratlanabb pillanatokban is felismernek – akár munka közben, amikor mosogatok vagy felszolgálok –, és ez hol kedves, hol zavarba ejtő. Gyakran kapom meg a kérdést, némi értetlenséggel vagy sajnálkozással fűszerezve: „De te mit keresel itt?” Mintha a képernyős jelenlét egyet jelentene az azonnali anyagi biztonsággal. Ez az illúzió – hogy ha valaki feltűnik a médiában, akkor már „elindult a nagybetűs karrier” – nagyon erősen él az emberek fejében. Én magam is keresem azt az egyensúlyt, ahol szabadúszóként folyamatosan dolgozhatok színházban vagy sorozatban, mellette pedig olyan kiegészítő munkákat vállalhatok, amelyek segítik a megélhetést anélkül, hogy háttérbe szorítanák a hivatásomat. 

És hogyan tovább? Mik a terveid a közeljövőre?
Június közepétől egészen novemberig forgatjuk a sorozat második évadát, illetve augusztus közepétől szeptember végéig intenzív próbafolyamat vár rám a József Attila Színházban – sűrű, de izgalmas időszak elé nézek. Mindig is saját magam egyengettem az utam, menedzseltem a lehetőségeimet, és most is ebben hiszek. Ugyanakkor fájóan látom, milyen nehéz a frissen végzett színészek helyzete: évente több tucat fiatal diplomázik, miközben a színházak jelentős része már nem tud új tagokat fogadni. Ez komoly feszültséget szül: a hivatás iránti szenvedélyünk nem csökken, de a megélhetés, a szakmai biztonság sokak számára bizonytalanná válik.

Egyéb hírek

Pilinszky a színpadon Isztambulban – Szilágyi Bálint vezetésével

Szilágyi Bálint, a Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves színházrendező osztályának vezetője, nemrég rendkívül inspiráló színházi projektet vezetett az isztambuli Mimar Sinan Egyetemen, amelynek középpontjában Pilinszky János művei álltak.

„A hangomat édesanyámtól örököltem” – interjú Fogl Noémivel, végzős zenés színművész hallgatónkkal

„Csak egyszer legyek végre sztár!” – énekelte a díjátadó gálán Fogl Noémi, a X. Danubia Talents Nemzetközi Zenei Verseny operett–musical kategóriájának abszolút első helyezettje. A miénk már biztosan az és kívánjuk, hogy azon álma, hogy egyszer primadonnaként álljon a színpadon, teljesüljön. Kiss-B. Attila és Homonnay Zsolt végzős osztályának hallgatójával a verseny után jövőbeli terveiről is beszélgettünk.

Nemzetközi díjjal ismerték el az SZFE színházrendező oktatóját – interjú Szabó K. Istvánnal

Szabó K. Istvánt, a Jászai Mari-díjas romániai magyar rendezőt, az SZFE prózai színházrendező szak osztályvezető tanárát nemrég Ion Caramitru Nagydíjjal tüntette ki az Academia Balkanica Europeana Észak-Macedóniában. A friss elismerésről és annak jelentőségéről beszélgettünk vele.

Kálloy Molnár Péterre emlékezünk

2025. december 1-jén, 55 évesen daganatos megbetegedésben hunyt el Kálloy Molnár Péter színész, énekes, zenész, rendező, drámaíró.

Lehet-e az AI alkotó a színpadon és a filmen? – képes beszámoló az SZFE Innovációs Napjáról

A Színház- és Filmművészeti Egyetem december 2-án Innovációs Napot rendezett a Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézetben, ahol a színház, a film, a kultúratudomány, valamint az infokommunikáció és az IT-szektor szakértői közösen keresték a választ arra, miként állítható a technológia a művészi alkotás szolgálatába, és hogyan egészíthetik ki a mesterséges intelligencia forradalmi lehetőségei az emberi kreativitást.

Több száz érdeklődőt vonzott az SZFE idei nyílt napja

Közel négyszázan látogattak el a Színház- és Filmművészeti Egyetem 2025. november 29-én megrendezett nyílt napjára, amelyet idén rendhagyó módon több kampuszon tartottunk és igazán gazdag programot kínálva mutattuk be a színművészeti, drámaelméleti és mozgóképes BA és MA képzéseket.

Beszámoló a Jókai 200 – A színházban és a filmben című tudományos konferenciáról

Jókai Mór születésének 200. évfordulója alkalmából rendezett konferenciát a Németh Antal Drámaelméleti Intézet. A konferencia szervezése és lebonyolítása egyértelműen jelezte azt a szándékot, amely a Jókai-bicentenáriumot nem egyszerű megemlékezésként, hanem kutatási és művészeti újraértelmezésként kívánta bemutatni. A rendezvénynek otthont adó Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet körterme ideális helyszínnek bizonyult: a falakon körbefutó, molinókon elhelyezett Jókai-kiállítás különleges vizuális keretet adott a programnak, hangsúlyozva a történeti és kreatív megközelítések összekapcsolódását.

Nem a válasz a lényeg, hanem a kérdés! – Can Togay előadása az SZFE-n a mesterséges intelligencia használatáról

2025. november 21-én Can Togay Balázs Béla-díjas magyar filmrendező, forgatókönyvíró, színész, költő, kurátor, kulturális diplomata és egyetemi tanár tartott gyakorlati előadást a mesterséges intelligencia kreatív alkalmazásáról az SZFE-n.

Több betöltése Több betöltése
Széchenyi Terv Plusz
Széchenyi 2020