Madách Projekt - Athén

2023 június 5., hétfő 16:27.
Share

Madách Imre Az ember tragédiájának athéni színét az Athéni Konzervatórium Drámaiskolájának hallgatói hozzák el országunkba.

Imre Madách’s The Tragedy of Man Athens scene will be performed by the Drama School of Athens Conservatoire.

Athéni szín

Alexandra Kazazou,?a Konzervatórium rendezője, a következőképp tekintett az athéni szín feldolgozására:

?Az Athéni színre való készülésünk során egy súlyos esemény rázta meg Görögország oktatási és művészeti világát, melynek következtében decembertől márciusig minden drámatagozatos hallgató elállt a tanulmányaitól. Egy új törvényt fogadtak el Görögországban, amely a művészeti képzés értékét leminősítette az érettségi szintjére. Ennek eredményeképpen a darabon korábban végzett munkánk fókusza áthelyeződött, és a folyamat nagyon érdekes és kreatív fordulatot vett valami olyan felé, ami egzisztenciális szempontból sokkal lényegesebb a diákok számára.

Az általunk feltett kérdések a következők voltak: 

Mi az a tömeg, és mikor válik tömeggé? Mi a hit, és mi jelenti a hiányát? Mi a haza és mi a nemzet? Mi az áruló és mi a hős? Mi az emlékezet? Mi köt bennünket az athéni színtérhez? Mi a helye gyermekkori szobáinknak, álmainknak és félelmeinknek? Mi a mi imánk most? Ki a mi Ádámunk és ki a mi Évánk? Mi számunkra a sötétség és mi a fény? 

Véleményem szerint az egész kompozíció egy zenei összeállítás, amelynek főszereplője a kórus, a hallgatás aktusa, a test, mint beszéd és a beszéd, mint test. Nincsenek kiosztott szerepek, a szereplőknek figyelniük kell, hogy ki viszi tovább az elbeszélés fonalát. Az előadás egy kiáltással, egy imával zárul, amely tartalmazza a nagyon fontos kérdést: 

Mi az? A történtek után (ó Istenem), mi?”

Alexandra Kazazou

Athens scene

„During our work on the Athens scene, a major incident shook the educational and artistic world of Greece. From December to March, all drama students abstained from their studies, after a humiliating law was passed which downgraded the value of artistic education by relegating its degree to the level of baccalaureate.  

As a result, the work we had done on the play before shifted its focus and the process took a very interesting and creative turn towards something much more essential to the students from an existential standpoint.?? 

The questions we asked were: 

What is a crowd and when does it become a mob?
What is faith and what constitutes its absence?
What is a homeland and what is a nation?
What is a traitor and what is a hero?
What is memory? What connects us to the Athens scene?
What is the place of our childhood rooms and dreams and fears?
What is our prayer now? Who is our Adam and who is our Eve?
What is darkness for us and what is light??? 

In my opinion the whole composition is a musical arrangement where protagonist is chorality, the act of listening, the body as speech and the speech as body. There are no assigned roles; the actors have to be alert as to who will carry the thread of the narrative. The performance ends with a cry, a prayer that contains the very important question: 

What? After what has transpired (oh God) what??”

Alexandra Kazazou? 

Drama School of Athens Conservatoire (Athén, Görögország)

[HU]

Az 1871-ben alapított Odeion Athinon athéni Konzervatórium a modern Görögország legrégebbi előadóművészeti oktatási intézménye. 1871-es alapítása óta megszakítás nélkül szolgálja az ország kulturális fejlődését. Itt kezdték meg pályafutásukat olyan világhírű személyiségek, mint Dimitri Mitropoulos, Maria Callas és Gina Bahauer. A Konzervatórium olyan intézmények létrehozásához járult hozzá, mint a Nemzeti Zenekar és a görög Nemzeti Színház.

A Drama School of the Athens Conservatoire kiemelkedő szerepet játszott a színházi tanulmányok fejlesztésében az országban, oktatói között jelentős személyiségek találhatók, a görög színház legfontosabb alakjai az elmúlt másfél évszázadból.

A Konzervatórium ma Görögország legjobb művészeti iskoláinak egyike, a színházi tanulmányok terén felsőfokú oktatási képesítést nyújtó intézményként.

[ENG]

The Athens Conservatoire (greek: Odeion Athinon) is the oldest educational institution for the performing arts in modern Greece, founded as a non-profit organization in 1871. World-renowned personalities such as Dimitri Mitropoulos, Maria Callas and Gina Bahauer began their careers here while its activities sparked the creation of organizations such as the National Orchestra and the National Theatre of Greece.

The Drama School of the Athens Conservatoire has played a pivotal role in the advancement of theatrical studies in the country, with its teaching staff comprising some of the most important figures of Greek Theatre over the past one and a half century.

Today, the Drama School of the Athens Conservatoire is considered one of the top schools in Greece.

Egyéb hírek

Páros könyvbemutató az Urániában – Az SZFE Könyvek sorozat új kötetei

Október 15-én szerdán 13 órakor az Uránia Nemzeti Filmszínház ad otthont az SZFE Könyvek sorozat legújabb köteteit bemutató eseménynek. Két, a hazai médiatudományi és filmes oktatás számára egyaránt fontos, hiánypótló kiadvány kerül a közönség elé: egy webbook a média fogalmi és elméleti alapjairól, valamint egy tankönyv a forgatókönyvírás művészetéről, illetve módszertanáról.

Felvidéki terepszemlén jártak az SZFE dokumentumfilmesei

A Színház- és Filmművészeti Egyetem dokumentumfilm-rendező MA szakos hallgatói október 10-én a Felvidék egyik különleges térségébe, a Medvesaljára látogattak el első közös projektfilmjük terepszemléje keretében.

Öt művészeti egyetem ünnepelt közös gálán a Müpában

Október 12-én a Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermében közös gálaműsor keretében ünnepelte alapítása évfordulóját a Színház- és Filmművészeti, a Liszt Ferenc Zeneművészeti, a Moholy-Nagy Művészeti és a Magyar Táncművészeti Egyetem.

Az SZFE-n tart mesterkurzust Antal Nimród filmrendező

A Színház- és Filmművészeti Egyetem szervezésében Antal Nimród, magyar származású amerikai filmrendező tart exkluzív mesterkurzust 2025. október 10-én pénteken a Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézetben.

TDK 2025/2027

Idén ismét lehet jelentkezni Egyetemünk Tudományos Diákkörének munkájába, ahová minden osztatlan és osztott BA, illetve MA képzésben tanuló, beiratkozott hallgatónk csatlakozhat. A diákköri munka lehetőséget kínál mindazoknak az egyénileg vagy csoportban dolgozó diákunknak, akik a következő két tanévben „nem tantervi feladat, nem vizsgafeladat” keretei között szeretnének egyetemi, intézeti és témavezetői támogatással művészeti és/vagy tudományos projekteket létrehozni – a számukra legizgalmasabb témában és formában. A TDK részletes felhívása az alábbiakban olvasható.

SZFE szakmai gyakorlatok – Minden infó egy helyen!

A szakmai gyakorlat az egyik legizgalmasabb része a képzésnek! Ilyenkor próbálhatod ki magad először élesben a választott szakmádban, építhetsz értékes szakmai kapcsolatokat, és sokan már ekkor megtalálják későbbi munkahelyüket. Nézzük meg szakonként, milyen lehetőségek várnak rád!

SZFE-s rendező nyert a világ legrangosabb autós filmfesztiválján

Varga Sébastien, a Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) nemrég végzett second unit rendező szakos hallgatója elnyerte a Nemzetközi Motor Filmdíj – Legjobb Diákfilm elismerését.

Lediplomázott az első second unit rendező évfolyam az SZFE-n

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Színház- és Filmművészeti Egyetem: október 1-én, kedden bemutatkoztak diplomafilmjeikkel az Urániában a Zsigmond Vilmos Mozgóképművészeti Intézetben végzett első second unit rendező évfolyam hallgatói. A Magyarországon, sőt a régióban is egyedülálló képzést Gulyás Buda Balázs Béla-díjas operatőr, a Magyar Mozgókép Fesztivál életműdíjas alkotója vezette, mellette Pirock Gábor, a hazai és nemzetközi kaszkadőr- és akciófilm-szakma kiemelkedő alakja is osztályvezetőként tevékenykedett.

Több betöltése Több betöltése
Széchenyi Terv Plusz
Széchenyi 2020