Madách Projekt - Athén

2023 június 5., hétfő 16:27.
Share

Madách Imre Az ember tragédiájának athéni színét az Athéni Konzervatórium Drámaiskolájának hallgatói hozzák el országunkba.

Imre Madách’s The Tragedy of Man Athens scene will be performed by the Drama School of Athens Conservatoire.

Athéni szín

Alexandra Kazazou,?a Konzervatórium rendezője, a következőképp tekintett az athéni szín feldolgozására:

?Az Athéni színre való készülésünk során egy súlyos esemény rázta meg Görögország oktatási és művészeti világát, melynek következtében decembertől márciusig minden drámatagozatos hallgató elállt a tanulmányaitól. Egy új törvényt fogadtak el Görögországban, amely a művészeti képzés értékét leminősítette az érettségi szintjére. Ennek eredményeképpen a darabon korábban végzett munkánk fókusza áthelyeződött, és a folyamat nagyon érdekes és kreatív fordulatot vett valami olyan felé, ami egzisztenciális szempontból sokkal lényegesebb a diákok számára.

Az általunk feltett kérdések a következők voltak: 

Mi az a tömeg, és mikor válik tömeggé? Mi a hit, és mi jelenti a hiányát? Mi a haza és mi a nemzet? Mi az áruló és mi a hős? Mi az emlékezet? Mi köt bennünket az athéni színtérhez? Mi a helye gyermekkori szobáinknak, álmainknak és félelmeinknek? Mi a mi imánk most? Ki a mi Ádámunk és ki a mi Évánk? Mi számunkra a sötétség és mi a fény? 

Véleményem szerint az egész kompozíció egy zenei összeállítás, amelynek főszereplője a kórus, a hallgatás aktusa, a test, mint beszéd és a beszéd, mint test. Nincsenek kiosztott szerepek, a szereplőknek figyelniük kell, hogy ki viszi tovább az elbeszélés fonalát. Az előadás egy kiáltással, egy imával zárul, amely tartalmazza a nagyon fontos kérdést: 

Mi az? A történtek után (ó Istenem), mi?”

Alexandra Kazazou

Athens scene

„During our work on the Athens scene, a major incident shook the educational and artistic world of Greece. From December to March, all drama students abstained from their studies, after a humiliating law was passed which downgraded the value of artistic education by relegating its degree to the level of baccalaureate.  

As a result, the work we had done on the play before shifted its focus and the process took a very interesting and creative turn towards something much more essential to the students from an existential standpoint.?? 

The questions we asked were: 

What is a crowd and when does it become a mob?
What is faith and what constitutes its absence?
What is a homeland and what is a nation?
What is a traitor and what is a hero?
What is memory? What connects us to the Athens scene?
What is the place of our childhood rooms and dreams and fears?
What is our prayer now? Who is our Adam and who is our Eve?
What is darkness for us and what is light??? 

In my opinion the whole composition is a musical arrangement where protagonist is chorality, the act of listening, the body as speech and the speech as body. There are no assigned roles; the actors have to be alert as to who will carry the thread of the narrative. The performance ends with a cry, a prayer that contains the very important question: 

What? After what has transpired (oh God) what??”

Alexandra Kazazou? 

Drama School of Athens Conservatoire (Athén, Görögország)

[HU]

Az 1871-ben alapított Odeion Athinon athéni Konzervatórium a modern Görögország legrégebbi előadóművészeti oktatási intézménye. 1871-es alapítása óta megszakítás nélkül szolgálja az ország kulturális fejlődését. Itt kezdték meg pályafutásukat olyan világhírű személyiségek, mint Dimitri Mitropoulos, Maria Callas és Gina Bahauer. A Konzervatórium olyan intézmények létrehozásához járult hozzá, mint a Nemzeti Zenekar és a görög Nemzeti Színház.

A Drama School of the Athens Conservatoire kiemelkedő szerepet játszott a színházi tanulmányok fejlesztésében az országban, oktatói között jelentős személyiségek találhatók, a görög színház legfontosabb alakjai az elmúlt másfél évszázadból.

A Konzervatórium ma Görögország legjobb művészeti iskoláinak egyike, a színházi tanulmányok terén felsőfokú oktatási képesítést nyújtó intézményként.

[ENG]

The Athens Conservatoire (greek: Odeion Athinon) is the oldest educational institution for the performing arts in modern Greece, founded as a non-profit organization in 1871. World-renowned personalities such as Dimitri Mitropoulos, Maria Callas and Gina Bahauer began their careers here while its activities sparked the creation of organizations such as the National Orchestra and the National Theatre of Greece.

The Drama School of the Athens Conservatoire has played a pivotal role in the advancement of theatrical studies in the country, with its teaching staff comprising some of the most important figures of Greek Theatre over the past one and a half century.

Today, the Drama School of the Athens Conservatoire is considered one of the top schools in Greece.

Egyéb hírek

Tanévzáró és oklevélátadó ünnepség az SZFE-n

Eredményes és mozgalmas időszakot tudhat maga mögött az egyetem – adott számot az elmúlt tanévről Prof. Dr. Sepsi Enikő rektorasszony a múlt pénteki tanévzáró és oklevélátadó ünnepségen. Idén 76 SZFE-s hallgató vehette át diplomáját.

Öt produkcióval zárult az SZFE Nyári Akadémia Nemzetközi Színházi Műhely Sopronban

 

A Soproni Egyetem adott otthont az SZFE Nyári Akadémiájának.

 

Szombat este a Campus öt helyszínén mutathatták be ott készült produkcióikat a résztvevő nemzetközi diákokból álló csoportok.

Betekintés a film- és televíziórendező szak felvételijének harmadik fordulójába

Számos út vezethet ahhoz, hogy valaki filmrendezővé válhasson, és az egyik legjelentősebb lépés ebben az irányban az SZFE felvételi eljárásának sikeres teljesítése. Az SZFE felvételije sokak számára az első lépést jelentheti a filmes karrierjükhöz. Mint az köztudott, a bekerülés azonban korántsem könnyű feladat: az idei évben közel háromszáz jelentkező próbált szerencsét, közülük pedig csak tizennégyen jutottak tovább a harmadik, azaz az utolsó felvételi fordulóba.

MEGHÍVÓ Kovács Ágnes PhD disszertációjának nyilvános védésére

A Színház- és Filmművészeti Egyetem Egyetemi Doktori és Habilitációs Tanácsa nevében tisztelettel meghívjuk Kovács Ágnes PhD disszertációjának nyilvános védésére.

Kiválóságok az SZFE-n

Vers a filmen, Henrik Ibsen-féle élethazugságok, új szemléletmód a forgatókönyvírás oktatásában, Pilinszky János halál-színháza – ezekben a témákban is elmélyedhettek azok, akik részt vettek az Új Nemzeti Kiválóság Program keddi Szakmai Konferenciáján.

Úton az Erzsóka

Míg szombat délelőtt a Magyarországi Bábszínházak Találkozóját nyitják, este már a Múzeumok Éjszakáján lépnek fel a harmadéves bábszínész hallgatók Erzsóka című előadásukkal. De ez a darab képviseli az SZFE-t a szlovéniai FUGA fesztiválon is.

Soproni pályázatok kortárs alkotóknak A színház dinamikusan nyit a magyar dráma felé

A Soproni Petőfi Színház kettő pályázatot hirdet fiatal alkotók számára a kortárs magyar drámairodalom népszerűsítésének, bemutatásának céljával.

Felhívás- Drámaírói pályázat

A Karrieriroda meghirdeti a Soproni Petőfi Színház drámaírói pályázatát. Benyújtási határidő: 2024. október 31. éjfél.

Több betöltése Több betöltése