Madách Imre Az ember tragédiájának londoni színét a brit Liverpool Institute for the Performing Arts hallgatói hozzák el országunkba.
Imre Madách’s The Tragedy of Man London scene will be performed by the Liverpool Institute for the Performing Arts.
„Társulatként közösen dolgoztunk azon, hogy feltárjuk a történetet és azt, hogy a jelenet hol helyezkedik el a teljes narratívához képest. A kapitalizmus és az „eladás” kultúrája vonzott minket, egy olyan világban, ahol mindennek ára van, beleértve az egyéni és a kollektív szabadságot is. Nemrégiben az Egyesült Királyságban szemtanúi voltunk III. Károly király koronázásának, és azt vizsgáltuk, hogy a nagyszabású nemzeti eseményekre hogyan reagálnak a brit közösségek ? ünnepelnek vagy pedig tiltakoznak. Ennek az igazodási időszaknak a szellemét szerettük volna megragadni egy pillanatképben, amely Londont mutatja be az idők folyamán. A szélsőségek városa számunkra az innováció, a radikalizmus, a konfliktusok, a politikai felfordulás és végül a közös emberség olvasztótégelye.”
„As a company, we have been working collaboratively to explore the story and where the scene sits in relation to the overall narrative. We were drawn to the themes of capitalism and the culture of ?selling?, in a world where everything has a price, including both individual and collective freedom. Recently, the UK witnessed the coronation of King Charles III and we have been exploring large, national events and how these are marked by communities throughout Britain, as sites of both celebration and protest. We wanted to capture the spirit of this period of adjustment in a snapshot of London through the ages. A city of extremes, for us, it?s a melting pot of innovation, radicalism, conflict, political upheaval and ultimately, shared humanity.”
[HU]
A LIPA (Liverpool Institute for Performing Arts) a világ egyik legjelentősebb előadó- és kreatív művészeti képzést nyújtó intézménye. Alkotók, előadóművészek, technikusok, filmesek és üzletemberek nemzetközi közösségének nyújt egyetemi szintű, projektalapú képzést, melyben a résztvevők partnergyártók hozzájárulásával teljes értékű projektek megvalósítása mentén sajátítják el szakmájukat. A korábbi Liverpool Institute for Boys épületének helyén ? Sir Paul McCartney vezető mecénás alma matere ? 1996-ban nyitotta meg kapuit az első hallgatói csoport előtt.
Az intézmény CertHE, BA és MA szintű képzést nyújt, a prózai képzés mellett otthont adva többek közt a tánc, a zenés színház, a menedzsment, valamint az alkalmazatott színházi szakoknak is.
A képzésünk középpontjában az egyén áll. Diákjaink nemcsak előadók, hanem művészek is, programjaink pedig lehetővé teszik számukra, hogy független, leleményes alkotókká váljanak megfelelő készségekkel felvértezve.
Az intézmény a FDS Szervezet (Federation of Drama Schools) tagja, valamint a CDMT (Council for Dance, Drama and Musical Theatre) által nyert akkreditációt.
[ENG]
LIPA (The Liverpool Institute for the Performing Arts) is a world leading provider of university-level performing and creative arts training. An international community of creatives, performers, technicians, filmmakers and businesspeople who learn by working together on fully realised productions and projects. Based on the site of the former Liverpool Institute for Boys ? the alma mater of lead patron Sir Paul McCartney ? LIPA opened its doors to its first intake of students in 1996.
The School of Performance is home to CertHE, BA and MA level programmes in Acting (Stage and Screen), Dance, Musical Theatre, Actor-Musicianship and Applied Theatre.
Our training focuses on the individual. Our students are not just performers, but also artists, and our programmes equip them with the necessary skills to become independent, inventive practitioners.
Our degree programmes are accredited by the Council for Dance, Drama and Musical Theatre and we are a member of the Federation of Drama Schools (FDS).
Az SZFE Hevesi termében az Első hangon – Kortárs Drámafordító Kollekció című felolvasószínházi est keretében mutatták be kortárs írónők angol nyelven írott drámaszövegeinek részleteit, először magyar nyelven. Az idáig vezető útról a projektben részt vevő negyedéves dramaturg hallgatókkal beszélgettünk egy-egy interjú keretében.
A Pécsi Nemzeti Színházban megtartották a Hazám, hazám című operabeavató ősbemutatóját. Az előadást negyedéves rendezőhallgatónk, Fejes Szabolcs állította színpadra, akivel arról is beszélgettünk, hogy miért is annyira nehéz műfaj az opera.
Hevesi Fanni: „Csodálatos érzés, ahogyan a színpadon megszületik az, ami addig a fejemben élt” – Az ötödéves fizika színházrendező szakos hallgató gondolt egy merészet és itthon elsőként vitte színre a számos díjjal elismert kortárs brit drámaíró, Alice Birch Egy öngyilkosság anatómiája című alkotását. Hevesi Fanninak nemcsak a darabválasztása bátor, a megvalósítás is: koncentrálóképességünket folyamatosan teszteli, ugyanis három generáció történetét egyidőben láthatjuk a színpadon. A rendezővel a Bethlen Téri Színházban a bemutató előtt beszélgettünk.
A kecskeméti Neumann János Egyetem adott otthont a Férfi-női futsal MEFOB 1. fordulójának, ahol két nemben összesen 6 egyetemi csapat mérte össze erejét. Az SZFE most először vett részt a megmérettetésen.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem Egyetemi Doktori és Habilitációs Tanácsa nevében tisztelettel meghívjuk Vizkeleti Dániel DLA disszertációjának nyilvános védésére.
A magyar-török kulturális kapcsolatokat felidéző T’örökségünk című novelláskötetet ünnepélyes keretek között mutatták be októberben a Műcsarnokban. A kötet öt történetét harmadéves rendező hallgatónk, Kepics Mihály és elsőéves, már turkológia szakon végzett rendező hallgatónk, Miklós-Kovács Bernát állította színpadra. A darabot most bemutatták Isztambulban is, az SZFE-vel a Madách-projekt óta szorosan együttműködő Istanbul Aydin Unvesity-n.
Az Egyetem 2024. november 29-én megtartotta Tudományos Diákköri Konferenciáját. A konferencián a délelőtti filmművészeti és a délutáni színházművészeti szekcióban 11-11 pályázati munkát mutattak be a résztvevők.
Magyarország legrangosabb tudományos diákrendezvényét, az Országos Tudományos Diákköri Konferenciát (OTDK) egyetemünk két másodéves prózai színművész hallgatójának, Benyó Klárának és Balog Zsoltnak a közreműködésével készülő reklámfilm népszerűsíti, akik első alkalommal tapasztalhatták meg a professzionális filmkészítés kulisszatitkait.