Madách Imre Az ember tragédiájának párizsi színét a francia EICAR The International Film and Television School hallgatói hozzák el országunkba.
Paris scene of Imre Madách’s The Tragedy of Man will be performed by the French EICAR The International Film and Television School.
„Amikor felfedeztem ezt a művet, azonnal megértettem, hogy nagyon fontos. A drámai költészet stílusában megírt szöveg a jó és a rossz közötti állandó kettősséget tárja fel, továbbá a zsidó-keresztény modellre épülő kettősséget. Ennek a darabnak az ereje a tragédia szóban rejlik, és ez mindig jelen van az emberiségben… Madách Imre, mint korának sok drámaírója, nagy empátiával figyelte az emberiséget, és sajnos vagy szerencsére megmutatja nekünk is az emberi gyengeséget a gonosz kísértésével szemben. A Danton-jelenetben a hatalomnak megvan a maga jogos helye, a testvérgyilkos harcok nagy erőszakkal zajlanak, a lírai szöveg ellenére, ez az elv maradt meg bennem a jelenet színpadra állításában. Évának a női tekintete, amely feltárja ezt a kettősséget, amely a miénk, valamint a világ anyjának szimbolikáját Máriát. Madách Imre Az ember tragédiája egy kiemelkedő költői mű, a magyar színház példaképe.”
Kader Boukhanef
„Upon discovering this work, I immediately understood that it was very relevant. Written in a style of dramatic poetry, this text reveals a constant duality between good and evil, a duality built on a Judeo-Christian model. The strength of this play lies in the word tragedy, and this is always present in humanity… Imre Mad?ch, like many playwrights of his time, observes humanity with great empathy and unfortunately or fortunately also shows us human weakness in the face of the temptation of evil. In the scene of Danton, power has its rightful place, fratricidal struggles are waged with great violence, despite a lyrical text, it is the principle that I have retained in the staging of this sequence. The feminine gaze of this double Eve that reveals this duality that is our own, as well as the symbolism of the mother of the world: Mary. A work of great poetry, a model for Hungarian theater. „
Kader Boukhanef
[HU]
Filmiskola Párizsban és Lyonban található, 1972 óta az EICAR, a párizsi és lyoni nemzetközi filmművészeti és audiovizuális iskola egy magán műszaki felsőoktatási intézménye, amely felkészíti a jövő szakembereit a mozi és audiovizuális, hang és zenei produkciók, valamint színpadi és show szakmai területeire. A „csinálva tanulás” pedagógiánk?a különböző képzési szakterületekhez igazodó infrastruktúrákra épül. A filmes és televíziós iskola technikai felszerelését a technológia élvonalában kell tartani a valós helyzetekben való gyakorlás ösztönzése érdekében.
[ENG]
Since 1972, EICAR, the school of cultural and creative industries, has been offering a Bachelor’s degree in Acting that trains students for careers in theater, film, dubbing, and directing. The Acting department welcomes around a hundred students and also offers preparation for the entrance exams of the French National Conservatory of Dramatic Art.
Az SZFE Hevesi termében az Első hangon – Kortárs Drámafordító Kollekció című felolvasószínházi est keretében mutatták be kortárs írónők angol nyelven írott drámaszövegeinek részleteit, először magyar nyelven. Az idáig vezető útról a projektben részt vevő negyedéves dramaturg hallgatókkal beszélgettünk egy-egy interjú keretében.
A Pécsi Nemzeti Színházban megtartották a Hazám, hazám című operabeavató ősbemutatóját. Az előadást negyedéves rendezőhallgatónk, Fejes Szabolcs állította színpadra, akivel arról is beszélgettünk, hogy miért is annyira nehéz műfaj az opera.
Hevesi Fanni: „Csodálatos érzés, ahogyan a színpadon megszületik az, ami addig a fejemben élt” – Az ötödéves fizika színházrendező szakos hallgató gondolt egy merészet és itthon elsőként vitte színre a számos díjjal elismert kortárs brit drámaíró, Alice Birch Egy öngyilkosság anatómiája című alkotását. Hevesi Fanninak nemcsak a darabválasztása bátor, a megvalósítás is: koncentrálóképességünket folyamatosan teszteli, ugyanis három generáció történetét egyidőben láthatjuk a színpadon. A rendezővel a Bethlen Téri Színházban a bemutató előtt beszélgettünk.
A kecskeméti Neumann János Egyetem adott otthont a Férfi-női futsal MEFOB 1. fordulójának, ahol két nemben összesen 6 egyetemi csapat mérte össze erejét. Az SZFE most először vett részt a megmérettetésen.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem Egyetemi Doktori és Habilitációs Tanácsa nevében tisztelettel meghívjuk Vizkeleti Dániel DLA disszertációjának nyilvános védésére.
A magyar-török kulturális kapcsolatokat felidéző T’örökségünk című novelláskötetet ünnepélyes keretek között mutatták be októberben a Műcsarnokban. A kötet öt történetét harmadéves rendező hallgatónk, Kepics Mihály és elsőéves, már turkológia szakon végzett rendező hallgatónk, Miklós-Kovács Bernát állította színpadra. A darabot most bemutatták Isztambulban is, az SZFE-vel a Madách-projekt óta szorosan együttműködő Istanbul Aydin Unvesity-n.
Az Egyetem 2024. november 29-én megtartotta Tudományos Diákköri Konferenciáját. A konferencián a délelőtti filmművészeti és a délutáni színházművészeti szekcióban 11-11 pályázati munkát mutattak be a résztvevők.
Magyarország legrangosabb tudományos diákrendezvényét, az Országos Tudományos Diákköri Konferenciát (OTDK) egyetemünk két másodéves prózai színművész hallgatójának, Benyó Klárának és Balog Zsoltnak a közreműködésével készülő reklámfilm népszerűsíti, akik első alkalommal tapasztalhatták meg a professzionális filmkészítés kulisszatitkait.