Madách Imre Az ember tragédiájának párizsi színét a francia EICAR The International Film and Television School hallgatói hozzák el országunkba.
Paris scene of Imre Madách’s The Tragedy of Man will be performed by the French EICAR The International Film and Television School.
„Amikor felfedeztem ezt a művet, azonnal megértettem, hogy nagyon fontos. A drámai költészet stílusában megírt szöveg a jó és a rossz közötti állandó kettősséget tárja fel, továbbá a zsidó-keresztény modellre épülő kettősséget. Ennek a darabnak az ereje a tragédia szóban rejlik, és ez mindig jelen van az emberiségben… Madách Imre, mint korának sok drámaírója, nagy empátiával figyelte az emberiséget, és sajnos vagy szerencsére megmutatja nekünk is az emberi gyengeséget a gonosz kísértésével szemben. A Danton-jelenetben a hatalomnak megvan a maga jogos helye, a testvérgyilkos harcok nagy erőszakkal zajlanak, a lírai szöveg ellenére, ez az elv maradt meg bennem a jelenet színpadra állításában. Évának a női tekintete, amely feltárja ezt a kettősséget, amely a miénk, valamint a világ anyjának szimbolikáját Máriát. Madách Imre Az ember tragédiája egy kiemelkedő költői mű, a magyar színház példaképe.”
Kader Boukhanef
„Upon discovering this work, I immediately understood that it was very relevant. Written in a style of dramatic poetry, this text reveals a constant duality between good and evil, a duality built on a Judeo-Christian model. The strength of this play lies in the word tragedy, and this is always present in humanity… Imre Mad?ch, like many playwrights of his time, observes humanity with great empathy and unfortunately or fortunately also shows us human weakness in the face of the temptation of evil. In the scene of Danton, power has its rightful place, fratricidal struggles are waged with great violence, despite a lyrical text, it is the principle that I have retained in the staging of this sequence. The feminine gaze of this double Eve that reveals this duality that is our own, as well as the symbolism of the mother of the world: Mary. A work of great poetry, a model for Hungarian theater. „
Kader Boukhanef
[HU]
Filmiskola Párizsban és Lyonban található, 1972 óta az EICAR, a párizsi és lyoni nemzetközi filmművészeti és audiovizuális iskola egy magán műszaki felsőoktatási intézménye, amely felkészíti a jövő szakembereit a mozi és audiovizuális, hang és zenei produkciók, valamint színpadi és show szakmai területeire. A „csinálva tanulás” pedagógiánk?a különböző képzési szakterületekhez igazodó infrastruktúrákra épül. A filmes és televíziós iskola technikai felszerelését a technológia élvonalában kell tartani a valós helyzetekben való gyakorlás ösztönzése érdekében.
[ENG]
Since 1972, EICAR, the school of cultural and creative industries, has been offering a Bachelor’s degree in Acting that trains students for careers in theater, film, dubbing, and directing. The Acting department welcomes around a hundred students and also offers preparation for the entrance exams of the French National Conservatory of Dramatic Art.
Idén Lázár Balázs színész-költő, a Színház- és Filmművészeti Egyetem oktatója, valamint a negyedéves dramaturg hallgatók társosztályvezetője, vehette át az Országút folyóirat különdíját a balatonfüredi 33. Salvatore Quasimodo Nemzetközi Költőversenyen. Lázár Balázs két versével – Óda a mesterséges intelligenciához és Íme, hát a vers – érdemelte ki az elismerést.
Az Alkotóműhelyek Hete keretében, a Karrieriroda szervezésében tartott telt házas interaktív workshopon nyerhettek betekintést a hallgatók a Közszolgálati Médiaakadémia Alapítvány Tehetséggondozó Programjába. Az impozáns Led-stúdióban megrendezett eseményen az alapítvány ügyvezető igazgatója Apró Georgina, és az M5 csatorna vezető szerkesztője, Merkl László ismertette a program részleteit.
A testhorror műfajának világhírű alkotója, David Cronenberg a Színház- és Filmművészeti Egyetem meghívására szeptember 19-én az Uránia Nemzeti Filmszínházban tart mesterkurzust a Budapesti Klasszikus Film Maraton programjának keretében.
Az idei őszi szemeszterben ismét színes nemzetközi közösséggel bővült a Színház- és Filmművészeti Egyetem: 15 Erasmus-hallgató kezdte meg tanulmányait intézményünkben. Az érdeklődők Litvániából, Szlovákiából, Spanyolországból, Németországból, Romániából és Hollandiából érkeztek Budapestre.
Nyolcadik alkalommal rendezik meg a Budapesti Klasszikus Film Maratont, amely az elmúlt években Európa egyik legfontosabb, restaurált filmklasszikusokat bemutató fesztiváljává nőtte ki magát. A rendezvény mára nemcsak a magyar és külföldi filmrajongók, hanem a nemzetközi szakma számára is kiemelt eseménnyé vált: a világ számos Oscar-díjas és világhírű alkotója fordult már meg vendégként Budapesten.
A 2025-ös esztendő díszoklevél-átadó ünnepsége ismét bebizonyította, hogy a Színház- és Filmművészeti Egyetem büszkén őrzi a hagyományait. A Karrieriroda és a Kommunikációs és Marketingigazgatóság szervezésében létrejött esemény volt az évkezdés legünnepélyesebb pillanata.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) 2025. szeptember 5-én tartotta jubileumi tanévnyitóját az Uránia Nemzeti Filmszínházban, ahol közel 160 elsőéves hallgatót köszöntöttek. Az esemény keretében 45 művész jubileumi arany-, gyémánt- és vasdiplomát vehetett át.
Mit üzen ma az Oidipusz-történet? Adam Ledger, a Birminghami Egyetem rendezője most először állít színpadra darabot az SZFE hallgatóival. Martin Crimp A többit láttad már a moziban című művének hazai premierje igazi összmunkával jön létre: dramaturgok, drámainstruktorok, színészek és egy oktató dolgoztak együtt, hogy kortárs közegben szólaltassák meg Euripidész klasszikusát.