Az SZFE Backstage legújabb részében az elsőéves zenés színművész osztály prózai színészmesterség óráján jártunk Méhes László vezetésével.
Méhes László prózai színészmesterség órája az SZFE-n kivételes esemény, ahol a Vígszínház kiváló művésze olyan tudást és tapasztalatot oszt meg a hallgatókkal, amely felkészíti őket a magyar zenés színház gazdag örökségére. A magyar zenés színház hagyományai szerteágazóak és szorosan összefonódnak a nemzeti kultúránkkal. Méhes László irányításával a hallgatók a technikai tudás mellett betekintést nyernek a színészi érzékenység és zenei kifejezőerő összefonódásába is. Az Operettszínház évtizedek óta a műfaj fellegvára, ahol a legnagyobb magyar színházi legendák alkottak. Méhes László most az SZFE-n keresztül örökíti tovább a tudást, amely segíti a fiatal tehetségeket nemcsak színpadi felkészülésükben, hanem a magyar zenés színház hagyományainak ápolásában és továbbvitelében is. Méhes László a jelenetek pszichológiai aspektusai mellett a színháztechnikát is oktatja párhuzamosan. A szakmai tudás mellett az életre való felkészülés is hangsúlyt kap. Szavai nemcsak a színpadra, hanem az élet számos területére is érvényesek és a hallgatók számára iránymutatást nyújtanak, hogy szembenézzenek az életük különböző kihívásaival. Életbölcsességgel, érzelmekkel és humorral tereli osztályát.
Az élet legmélyebb bugyrairól is beszél, miközben a hallgatókat a drámai dimenziókra ösztönzi. Minden pillanatban arra buzdítja őket, hogy mélyebbre ássanak lelkileg és életkori korlátaikat meghaladva érzelmekből, tehetségből és az életre való figyelemből merítsenek. Szigorú, őszinte, de sosem kegyetlen. Az olyan szituációkat, amelyeket kevesen élték át személyesen, hitelesen és érzékletesen mutatja be. A ritmus-rendezése/oktatása olyan precizitást követel, melyet metronómmal tart szigorú mederben. Nincs kibúvó, nincs pontatlanság, a metronóm rendíthetetlen kattogása segít a hallgatóknak abban, hogy tartsák a jelenet helyes lüktetését. Később metronóm nélkül is meglesz a belső ritmusérzék és molnári pontossággal fognak majd feloldódni a drámában, vagy éppen a komédiában. Óráján minden hallgató teljes hitet és elkötelezettséget mutat az ÜGY iránt, ami most az egyetemi évek alatt közös ügyük, majd kilépve a szakmába az ügy nem, csak a partnerek fognak változni.
A Pécsi Nemzeti Színházban megtartották a Hazám, hazám című operabeavató ősbemutatóját. Az előadást negyedéves rendezőhallgatónk, Fejes Szabolcs állította színpadra, akivel arról is beszélgettünk, hogy miért is annyira nehéz műfaj az opera.
Hevesi Fanni: „Csodálatos érzés, ahogyan a színpadon megszületik az, ami addig a fejemben élt” – Az ötödéves fizika színházrendező szakos hallgató gondolt egy merészet és itthon elsőként vitte színre a számos díjjal elismert kortárs brit drámaíró, Alice Birch Egy öngyilkosság anatómiája című alkotását. Hevesi Fanninak nemcsak a darabválasztása bátor, a megvalósítás is: koncentrálóképességünket folyamatosan teszteli, ugyanis három generáció történetét egyidőben láthatjuk a színpadon. A rendezővel a Bethlen Téri Színházban a bemutató előtt beszélgettünk.
A kecskeméti Neumann János Egyetem adott otthont a Férfi-női futsal MEFOB 1. fordulójának, ahol két nemben összesen 6 egyetemi csapat mérte össze erejét. Az SZFE most először vett részt a megmérettetésen.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem Egyetemi Doktori és Habilitációs Tanácsa nevében tisztelettel meghívjuk Vizkeleti Dániel DLA disszertációjának nyilvános védésére.
A magyar-török kulturális kapcsolatokat felidéző T’örökségünk című novelláskötetet ünnepélyes keretek között mutatták be októberben a Műcsarnokban. A kötet öt történetét harmadéves rendező hallgatónk, Kepics Mihály és elsőéves, már turkológia szakon végzett rendező hallgatónk, Miklós-Kovács Bernát állította színpadra. A darabot most bemutatták Isztambulban is, az SZFE-vel a Madách-projekt óta szorosan együttműködő Istanbul Aydin Unvesity-n.
Az Egyetem 2024. november 29-én megtartotta Tudományos Diákköri Konferenciáját. A konferencián a délelőtti filmművészeti és a délutáni színházművészeti szekcióban 11-11 pályázati munkát mutattak be a résztvevők.
Magyarország legrangosabb tudományos diákrendezvényét, az Országos Tudományos Diákköri Konferenciát (OTDK) egyetemünk két másodéves prózai színművész hallgatójának, Benyó Klárának és Balog Zsoltnak a közreműködésével készülő reklámfilm népszerűsíti, akik első alkalommal tapasztalhatták meg a professzionális filmkészítés kulisszatitkait.
Végzős hallgatónk, Pásztor Ádám főszereplésével látható a Magyar Színház Sinkovits Imre Stúdiószínpadán mesteroktatónk, Nagybaczoni Nagy Kati rendezésében a Jó estét nyár, jó estét szerelem című zenés színmű.